torsdag 6. mai 2010


Mønsterbygging


Vi fikk en oppgave og stilisere et insekt. Jeg valgte kneleren fordi jeg synes det er et veldig spesielt, elegant og lett gjenkjennelig.

Etter jeg hadde stilisert kneleren, reintegnet jeg det og kopierte det inn på photoshop. Vi skulle fargelegge det stiliserte insektet med en valgfri intens fargekontrast. Jeg valgte kvalitetskontrastene oransje og blå, rosa og lys grønn, grønn og rosa, lys mørk kontrast med blå.

Så lagde jeg mange forskjellige rapporter, border og flatemønster med utgangspunkt i kneleren i fargekontrastene jeg hadde kommet frem til. Jeg prøvde også ut med å fargelegge bakgrunnen og mellomrommene.

Etter å ha evaluert de ulike kombinasjonene valgte jeg fargekontrastene lyserosa og lysegrønn på sort bakgrunn og lysmørk kontrasten med blått på hvit bakgrunn fordi jeg syntes disse flatemønstrene var finest og mest stilrene.

Til slutt skrev jeg ut rapportene, bordene og flate mønstrene og laget en plansje av disse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar