onsdag 11. mai 2011

En forfatters arbeidsrom

Vi fikk en oppgave i å innrede et arbeidsromm til en forfatter. Rommet var 3,5 x 4 m.

Kunden min er en mannlig krimforfatter som er 40 år gammel. Han er gift og har 2 barn. Han har skrevet flere krim bøker og er verdenskjent. De har nettopp bygd drømmehuset sitt og han vil nå ha et rom der han kan jobbe med å skrive bøker og få inspirasjon, samt et sted hvor han kan få arbeidsro

Først tenkte jeg gjennom stilen, funksjonaliteten og fargene.

Jeg har valgt møblene ut fra forsjellige designere, men mesteparten finnes på DFU.

Jeg laget et moodboard for å vise hvilken stemning jeg ville ha i rommet. Siden min kunde var en krim forfatter så ville jeg ha et rom som var hardt med kontraster. Jeg ville ha det minimalistisk og maskulint. Dette ville få frem personligheten til min forfatter.

Deretter laget jeg plantegning og oppriss i målestokk 1:20.

Skisser:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar